Wikia

Yu-Gi-Oh! Duel Monsters is de eerste serie van de populaire Yu-Gi-Oh franchise. Deze serie draait vooral om het jongetje Yugi dat het mystieke artifact, de Millenium Puzzel vind. Hierdoor krijgt hij een vriend in de vorm van een geest genaamd Yami (later ook bekend als Atem.

Yu-Gi-Oh! is een animeserie gebaseerd op de gelijknamige manga. In Japan zelf staat de serie ook wel bekend als Yu-Gi-Oh! Duel Monsters (遊☆戯☆王デュエル モンスターズ, , Yūgiō Dyueru Monsutāzu).

Verhaal Edit

Het verhaal van Yu-Gi-Oh gaat vooral over Yugi, Joey, Tea en Tristin, vier onafscheidelijke vrienden. De manga en de eerste series gaat vooral over hoe Yugi aan de Millenium Puzzel komt, dit onderwerp word maar heel matig aangesneden in de eerste echte serie.

Voordat Yugi goed en wel aan Duel Kingdom, het toernooi georganiseerd door Maximillion Pegasus, deelneemt wordt hij gedwongen door Seto Kaiba, wereldwijd bekend als een van de beste duellisten met de drie zeldzame Blue Eyes White Dragon-kaarten zelf gedwongen tot een duel, nadat Seto Kaiba de Blue Eyes White Dragon van zijn opa had verscheurd. Er waren er maar vier van in de wereld, en nu zou hij onverslaanbaar zijn.

Yugi neemt het op tegen hem en lijkt te verliezen totdat hij kaarten begint te verzamelen die leiden tot de legendarische Exodia the Forbidden One. De kracht van deze kaart zorgt ervoor dat hij het duel in een beurt wint, net op tijd voordat Kaiba hem zou hebben verslagen.

Hier hoort Maximillion Pegasus over en hij besluit Yugi uit te dagen tot een duel. Dit gebeurd via een videoband. Pegasus brengt zichzelf, Yugi en Yugi`s vrienden naar de Shadow Realm en duelleert daar met Yugi. Uiteindelijk voordat Yugi de finaleslag kan toebrengen aan Pegasus, eindigt de tijd en wint Pegasus, omdat hij de hoogste levenspunten heeft. Omdat Yugi verliest, claimt Pegasus Yugi`s opa`s ziel en vangt hem in de videoband. Hij daagt Yugi uit om naar het Duellist Kingdom te komen en deel te nemen aan het toernooi.

Duellist Kingdom Edit

Around Wikia's network

Random Wiki