Wikia

Yu-Gi-Oh: The Abridged Series (ook wel bekend als Yu-Gi-Oh Abridged of YGOTAS) Is een populaire fan parodie van de anime Yu-Gi-Oh! door Martin Billany, beter bekend onder zijn internetnaam LittleKuriboh

Algemene info Edit

Zoals de naam al suggereert, is Yu-Gi-Oh: The Abridged Series een erg verkorte versie van de originele serie, Alle afleveringen zijn verkort van hun originele 20 minuten en geparodieerd. Dit geldt ook voor de afleveringen die uit meerdere delen bestaat. In de eerste twee seizoenen werden alle stemmen gedaan door LittleKuriboh zelf, ook alle vrouwelijke, wat voor een extra komisch effect zorgde. Twee uitzonderingen hierop waren Rebecca Hawkins in de reguliere serie en Gary Stu in The Other Abridged Movie, deze stemmen werden gedaan door de intussen ex-vrouw van LittleKuriboh, Abigail, beter bekend met haar screennaam Safty. De slechterikken van seizoen 3 werden daar in tegen ingesproken door verschillende Youtube stemacteurs, de meeste door de groep Team Four Star.

De serie focust zich vooral op de excentrieke delen van de originele serie, het meest duidelijk hiervan is het feit at Yu-Gi-Oh eigenlijk een kaartspel is voor kinderen, maar gespeeld door tieners en volwassenen met complete serieusheid en onmogelijke consequenties. Dit zorgt vaak voor opmerkingen over de rol van het spel in het plot. Ook maakt het veel grappen over de vele veranderingen die er in de Engelse versie van de originele serie zijn gemaakt, en worden de persoonlijkheden van de karakters uit de Engelse versie overdreven neergezet, dit alles versterkt het komische effect nog meer. Verder zijn er ook veel grappen die de "Fourth Wall" breken.

Around Wikia's network

Random Wiki